Villkor

Priser och betalning

Varor anges med pris inkl. moms. I varukorgen ser man det totala priset samt frakt.
Vi tillämpar en fast enhetsfrakt på 39kr. Från 499kr fraktfritt.

Klarna Checkout

Med Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning. Klarna Checkout identifierar dig med hjälp av informationen du anger när du handlar och vid behov med information från andra leverantörer. Vilken information du behöver ange för identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder.

Efter att du har identifierats visar Klarna Checkout de olika betalningsalternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ, men du kan även normalt ändra till betalning med exempelvis kort.
Personupgifter

Vid beställning anger du dina personuppgifter och du godkänner då att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Fraktleverantör

Vi använder oss av Schenker och Posten, samt levererar till Ditt närmaste ombud.

Leveranstid

Normalt 3 – 5 arbetsdagar.

Reklamation och returrätt

På de produkter som ej är förbrukningsvaror, gäller garanti på 1 år. Garantin gäller ej vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning ange ev. postgiro-, bankgiro-, eller bankkontonummer.

Outlöst paket

Om Kunden inte hämtar ut paketet har MaxiPet rätt att debitera Kunden en avgift på 245  sek för nedlagt arbete och fraktavgifter.
Observera att outlöst paket inte faller inom ramen för ångerrätt eller fria returer.

Ångerrätt

Du har lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot beställd vara. Meddelande om detta ska lämnas klart och tydligt formulerat inom fjorton 14 dagar från det att varan mottagits.

Om du utnyttjat din ångerrätt, ska vi betala tillbaka beloppet så snart som möjligt och senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.

Returer sker på egen bekostnad förutom om varan är defekt eller felpackad.

Skador på paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till fraktleverantören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av sådan art att den kan hänföras till fraktleverantörens hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med fraktleverantören inte kan lösas, tar du kontakt med oss.